پرش به محتوای اصلی

ثبت شکایت

پیش از تنظیم و ارسال شکایت خود به نکات زیر توجه فرمائید :

نکته مهم:  شکایاتی را در این سامانه ثبت نمایید که قبلاً در شرکت ها وسازمان های زیرمجموعه یا سامانه195 مطرح و به جواب مطلوب نرسیده باشد.

  • پیشنهاد می گردد تا قبل از طرح شکایت ، سوالات متداولی که توسط هموطنان از سازمان ها وشرکت های تابعه پرسیده می شود را مشاهده نمائید. ممکن است مشاهده این پرسش و پاسخ ها موجبات پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را فراهم آورد.
  •  درصورت طرح شکایت در سامانه اپراتورها، شرکت ها یا سازمان های تابعه وزارت، نسبت به ارسال تصویر جوابیه یا درج خلاصه پاسخ دریافتی وشماره پیگیری مربوطه در متن شکایت اقدام نمایید.
  •  در صورتی که قبلاً شکایتی ارسال نموده‌اید و پرونده شما در حال رسیدگی است، از ارسال مجدد شکایت خودداری نمایید. ضمناً پیگیری شکایت‌های خارج از این سامانه که به روش های دیگر ارسال شده‌است از همان طریق قابل پیگیری است.
  • درج مشخصات کامل شاکی از قبیل نام و نام خانوادگی، نشانی، کدملی، کدپستی و شماره تلفن تماس، علاوه بر افزایش اعتبار شکوائیه شما، امکان ارتباط و انعکاس نتیجه اقدامات و پیگیری بعمل آمده را برای ما فراهم می نماید. در صورت درج اطلاعات و شکایات ناقص یا غیر مرتبط با وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، این مرکز هیچگونه مسئولیتی در قبال فرم تکمیل شده ندارد.
  • در صورتی که از چند اپراتور، شرکت وسازمان تابعه  در چند موضوع  مختلف شکایت دارید ، برای هریک از واحدها و موضوعات یک فرم شکایت جداگانه تنظیم و ارسال نمائید.
  • در صورتیکه جمعی از اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا یک شخص حقوقی به ثبت شکایت در سامانه تمایل دارند باید مشخصات یک فرد حقیقی به نمایندگی از اشخاص یا شرکت، در فرم شکایت درج شود.
  • مسئولیت قانونی مطالب اظهارشده برعهده شاکی خواهد بود.
  • اتباع خارجی برای ارایه شکایات به‌جای کد ملی، شماره گذرنامه را وارد نمایند.
  • تکمیل اطلاعات برای فیلدهای ستاره دار اجباری است .
  • جهت پیگیری شکایت ،پس از ورود از قسمت "دریافت جوابیه" شما می توانید، توسط کد پیگیری اقدام به مشاهده و دریافت جواب شکایت نمایید

 موافقم